• A Takim
  • Ana Sayfa
    • Kurumsal
      • Kurucumuzdan
      • Eğitim Misyonumuz
      • Tarihçe/Fiziki Yapı
      • Yönetim Kadromuz
        • Yönetim Kurulu
        • Okul Müdürleri
        • Anaokulları
        • İlkokul & Ortaokul
        • Anadolu Lisesi
      • Akademik Bölümler
      • Öğretmen Eğitimi
    • Eğitim Programı
      • İlkelerimiz
      • Akademik Program
      • Öğrenci Gelişimin...
      • Kişiye Özgü Öğren...
      • Yabancı Dil
      • Kodlama Yaşamın H...
      • Bilim ve Bilim İn...
      • Canlı Kütüphane
      • Sanat
      • Spor
      • Toplum Hizmeti Pr...
    • Kampüs Hayatı
      • Formalar
      • Covid-19 Önlemleri
      • K12NET/İLETİŞİM S...
      • Acil Durum Planları
    • Uluslararası Orga...
    • İnsan Kaynakları
    • İletişim
    • Kalite Yönetimi
      • Açık Rıza Formu
      • Bilgilendirme (Ay...
      • Çerez Politikaları
      • Kişisel Veri Sakl...
      • Kişisel Verilerin...
  • Site Haritası
Gelişim IAOSB-2 Çocuk Evi ___ Gelişim Koleji
.
Türkçe English
  • Ana Sayfa
  • Site Haritası
  • Anaokulları
      • Eğitim Programları
      • Gelişim Koleji Anaokulu
      • Sağlık
      • Kayıt Kabul
       
      a a a
           
      Gelişim Koleji
      Anaokulu
      a
      IAOSB - I
      Gelişim Çocukevi 
      a
      IAOSB - II
      Gelişim Çocukevi 
      a
  • İlkokul/Ortaokul
      • Eğitim ve Öğretim
      • Dersler
      • Eğitim Kadromuz
      • Psikolojik Danışmanlık...
      • Kayıt Kabul
      • Okul Ücretleri
      • Öğrenci-Veli El Kitabı
      • Okul Kuralları ve Önle...
      • Oryantasyon Günleri
      • Sınav Takvimi
      • Ödev Günleri
      • Başarılarımız
      • Yarışmalar ve Etkinlikler
  • Lise
      • Eğitim ve Öğretim Prog...
      • Eğitim Kadromuz
      • Yurt Dışı Eğitim ve Da...
      • Psikolojik Danışmanlık...
      • Üniversite Sonuçları /...
      • Danışman Öğretmenlik S...
      • Okul Ücretleri
      • Öğrenci-Veli El Kitabı
      • Kayıt Kabul / Bursluluk
      • Sınav Takvimi
      • Yarışmalar & Etkinlikler
      • Başarılarımız
      • Yayınlarımız
      • Öğretmen Görüşme Gün v...
      • Veli Toplantı Tarihleri
      a a
      College Board /AP
      a
      Uluslarası Bağlantılar,
      Üyelikler ve Sınavlar
      a
      School
      Profile
      a

       

  • Spor Kulubü
  • Mezunlar Derneği
  • IGJMUN
  • Gelişim IAOSB-1 Ç...
    • Eğitim Kadromuz
    • Öğrenci Kayıt İşl...
    • Yemek Listesi
    • Covid-19 Önlemleri
    • İletişim
  • Gelişim IAOSB-2 Ç...
    • Kurucumuzdan...
    • Eğitim Kadromuz
    • Yemek Listesi
    • Covid-19 Önlemleri
    • İletişim
  • Tanıtım Filmi
  • Basında Gelişim
  • Fotoğraf Galerisi
  • Etkinlik Takvimi
  • Gelişimde Beslenme

 

GELİŞİM  IAOSB ÇOCUKEVİ-2

Yapılmış ve halen yürütülmekte olan birçok akademik çalışma çocukların ilkokula hazır bulunuşluklarında ve okula olumlu bir başlangıç yapmalarında erken çocukluk döneminde aldıkları okul öncesi eğitimin ve bu süreçte kazandıkları deneyimlerin etkisini işaret eder. Çocukların hazır bulunuşluğunun en önemli göstergeleri okul öncesi kurumlarında sunulan eğitim ortamı ve bu kurumlarda uygulanan eğitim programıdır.

 

Biz öğrencilerimize ilgi yetenek ve yaratıcılıklarını geliştirebilecekleri, bireysel farklılıklarını destekleyen, araştırmacı ve sorgulayıcı kimliklerini geliştiren bir okul öncesi eğitim sunuyoruz. 

Gelişim Koleji Okul öncesi eğitimcileri olarak öncelikli hedefimiz öğrencilerimizin yaşam boyu öğrenen bireyler olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerimizin güvenli, eğlenceli, özgürce hareket edebildiği okul ortamında başkalarıyla ve kendi başına keşfederek, oynayarak, deney yaparak, uygulayarak ve duyu organlarını kullanarak öğrenme yaşantıları kazanmasını hedeflenmektedir. Bu yaşantılar yoluyla öğrencilerimizin kendi kişiliğiyle ilgili olumlu bir kimlik oluşturması, kendini ifade etme becerileri kazanması, düşünme becerilerini geliştirmesi ve öğrenmeye karşı olumlu duygu geliştirmesi sağlanır.

     
  Goethe’nin   “Her şeyin içerisinde öğrenebildiklerimiz, sevdiklerimizdir” sözünde vurguladığı   unsur insanların sevdikleri ve ilgi duydukları şeyi öğrenmeye daha fazla  açık olduklarıdır. Öğretilen şeyler derin duyuşsal anlamlar içeriyorsa zihnimizde de derinlere gider ve oluşan yeni birçok  sinaptik bağ ile öğrenme gerçekleşir . Bu bilişsel ve duyuşsal bağlar hem bireyleri geliştirecek hem de onların dünyayı algılama biçimlerini derinden etkileyecek kadar etkili olabilirler.  İşte bu noktadan hareketle çocukevimizde  45 – 68 ay aralığında olan öğrencilerimizin öğrenme deneyimlerini destekleyen farklı tema başlıklarını içeren sınıflar oluşturulmuştur.  Öğrencilerimize  iki aylık periyodlar kapsamında sırasıyla deniz,orman, şehir, masal dünyası ve uzay tema başlıklı sınıflarda dramatik ögelerle zenginleştirilmiş eğitim – öğretim programı uygulanır. Birbirinden farklı durum ve/veya kurgu içeren ve çocuğun gelişimini merkeze alan eğitim anlayışımız öğrencilerimize oyun aracılığı ile yaparak, yaşayarak farklı deneyimler yaşama fırsatını yaratır. Bu deneyimler tahmin etme, benzerlikler -farklılıkları bulma, analiz etme, akıl yürütme ve değerlendirme gibi birçok farklı üst düzey düşünme becerisini içerir.
     
  Çocukların somut yaşantılar yoluyla öğrenmesi  neden –sonuç ilişkileri kurmalarını kolaylaştırır. Somut yaşantılar oluşturmada uygulanan drama, deney, STEM vb. bilimsel yöntemlerin kullanımı  çocukların fen ve doğa olaylarının neden- sonuç ilişkilerini belirleme becerilerini geliştirir. Ayrıca  bunun sonucunda buldukları çıkarımları farklı durumlara uyarlayabilme becerileri de gelişir. Bir başka deyişle çocuklar kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu en doğal biçimde üstlenmiş olur. Sorulan üst düzey sorularla düşünen, ön öğrenmeleri devreye sokulan çocuklar hatırlama, ilişki ve bağlantı kurma,bilgiyi geri çağırma gibi süreçlerinin her birinden geçer. Beyinde bilgi işlendiğinden öğrenme gerçekleşmiş ve öğrenciler kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almış olur. Öğretmenleri tarafından analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde soru yöneltilen öğrencilerimiz üst düzeyde soru sormayı ve sorgulamayı öğrenir.
     
 

Sonuç olarak oyun temelli, dramatik ögeler içeren  proje tabanlı Gelişim okul öncesi eğitim – öğretim programıyla öğrencilerimizin öğrendikleri bilgi ve becerileri günlük hayatta karşılaşabilecekleri durumlara  uygulayabilmeleri  gerçekleşir. 

Öğretmen çocuklar arasında bireysel ve gelişimsel farklıkların bulunduğunu göz önüne alarak, onların yeteneklerinin geliştirilmesi ve yeni beceriler kazanmalar için onların öğrenmelerine rehberlik eden, otonomi kazanmalarını destekleyen, kendi öğrenme deneyimleri hakkında farkındalık ve bilinç oluşturmalarını destekleyen kişidir. Ayrıca, öğretmen çocuğa iyi bir model olan, uygun öğrenme ortamı sağlama yoluyla öğrenmelerine ve keşfetmelerine istek uyandıran kişidir.

 

 

 

 

 

 

Kurucumuzdan...
Eğitim Kadromuz
Yemek Listesi
Covid-19 Önlemleri
İletişim
Gazi Mustafa Kemal Atatürk,Atatürk Köşesi
  • K12NET
  • Kampüs Kart
  • GelişimMail
  • Facebook
  • Twitter
  • İnstagram
  • Youtube
  • Linkedin
  • CanlıYayın
Bizi Takip Edin
© Copyright 2014 | GELİŞİM KOLEJİ
  Tasarım ve Yazılım MaviPiksel Çerez Politikası

‹ › ×